Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd (in de vele 'functionele' opleidingen die worden aangeboden).
Volwassenenvorming --- Volwassenenvorming. --- Methodiek. --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- 374.7 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #PBIB:2005.2 --- #gsdbP --- C6 --- volwassenen --- vorming --- vormingswerk --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- 493 --- andragogie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- sociaal-cultureel werk --- 113883.jpg --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- sociaal-cultureel werkers --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- sociaal-cultureel werk, volwasseneneducatie, permanente educatie, educatief verlof --- Volwasseneneducatie --- 374 --- Adulthood --- Psychological aspects --- Levenslang leren --- Vormingswerker --- Begeleiden --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Sociaal-cultureel werker --- Begeleiding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
#GGSB: Christendom --- #GGSB: Jodendom --- #GGSB: Islam --- #GGSB: Hindoeisme --- #GGSB: Jongeren --- Comparative religion --- Didactics of religion --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- 200 ) Godsdienst --- islam --- jodendom --- christendom --- hindoeïsme --- Wereldgodsdiensten --- 210.3 --- wereldreligies --- wereldgodsdiensten --- kijkboek --- Christendom --- Jodendom --- Islam --- Hindoeisme --- Jongeren
Choose an application
literatuursociologie --- taalsociologie --- Sociolinguistics --- Language and education --- 316:800 --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 803.2 --- Taalgebruik --- Educational linguistics --- Education --- Language and languages --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- Sociolinguistiek --- Social aspects --- Sociological aspects --- Language and education. --- Sociolinguistics. --- 316:800 Sociolinguistiek --- Sociale wet. essays
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor onderwijsgevenden in het vak godsdienst/levensbeschouwing, voor docenten maatschappelijke en levensbeschouwelijke vakken in (pedagogische) hogescholen, voor adviseurs en hulpverleners in de wereld van de interculturele vorming en voor ieder die belangstelling heeft voor de interreligieuze problematiek. De bundel bevat twee delen: 'Verkenning' en 'Perspectief'. Het eerste deel bestaat uit verkenningen en uit het beschrijven van de vragen die verbonden zijn aan het leren in, over en van tradities. Het tweede deel geeft concrete aanzetten voor interreligieus leren en gaat na welke implicaties het heeft voor de theologie als 'leergevoelig' bedrijf.
Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- multiculturele samenleving --- interculturele opvoeding --- Religions --- Religious education --- catechese --- dialoog --- onderwijs --- religie --- 244.5 --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- godsdienstonderwijs (ler) --- interreligieus leren --- interreligieus onderwijs --- interreligieuze theologie --- multireligieuze cultuur --- Godsdienst: didactiek --- 238 --- christendom --- intercultureel onderwijs --- interreligieuze opvoeding --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb11 --- 268 --- 081 Godsdienst --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0103A --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Interreligious relations --- Relations among religions --- Relations --- christendom - contact met andere godsdiensten --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Multiculturele samenleving --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Pastoraal
Choose an application
History of Belgium and Luxembourg --- anno 1800-1999 --- Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- Culture --- Cultuur --- Socialisme --- Syndicalisme --- Vakbeweging --- Working class --- Socialism and education --- Education --- History --- Histoire économique --- Histoire sociale --- Histoire socio-économique --- Mouvement ouvrier --- #GGSB: Sociale bewegingen --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- 329.281 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:949.3H2 --- education --- culture --- partis politiques --- syndicats --- prosperite et bien etre --- belgique --- -Socialism and education --- -Education and socialism --- Commons (Social order) --- Labor and laboring classes --- Laboring class --- Labouring class --- Working classes --- Social classes --- Labor --- Partijen met syndicalistische instelling. Arbeidersbewegingen. Bewegingen met syndicalistische instelling --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Economische en sociale geschiedenis van België --- opvoeding --- cultuur --- politieke partijen --- vakbonden --- welvaart en welzijn --- belgie --- -History --- -Employment --- -Partijen met syndicalistische instelling. Arbeidersbewegingen. Bewegingen met syndicalistische instelling --- -#GGSB: Sociale bewegingen --- 329.281 Partijen met syndicalistische instelling. Arbeidersbewegingen. Bewegingen met syndicalistische instelling --- -329.281 Partijen met syndicalistische instelling. Arbeidersbewegingen. Bewegingen met syndicalistische instelling --- Education and socialism --- Employment --- Education socialiste. Belgique. ...-1940. --- Socialistische opvoeding. België. ...-1940. --- Éducation des adultes. --- Adult education --- Belgique --- Belgium --- Conditions sociales --- Social conditions --- Geschiedenis (Belgie) --- Sociale bewegingen --- Working class - Education - Belgium - History - 20th century --- Socialism and education - Belgium - History - 20th century --- Éducation des adultes.
Choose an application
Didactics of religion --- Biographie chrétienne --- Biographie ecclésiastique --- Christelijk leven--Biografie --- Christelijke biografie --- Christelijke opvoeding --- Christendom--Biografie --- Christenen--Biografie --- Christian biography --- Christian education --- Christian life--Biography --- Christianisme--Biographie --- Christianity--Biography --- Christians--Biography --- Chrétiens--Biographie --- Church biography --- Ecclesiastical biography --- Education [Christian] --- Education chrétienne --- Eglise--Biographie --- Kerk--Biografie --- Kerkelijke biografie --- Vie chrétienne--Biographie --- #gsdb11 --- Academic collection --- 268.22 --- 236.4 --- geloofscommunicatie --- godsdienstonderwijs --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
seksuele ethiek --- seksuele opvoeding --- geschiedenis --- 613.88(09) --- 392.6 --- #GSDBP --- #GGSB: Moraaltheologie (algemeen) --- #GGSB: Seksuele ethiek --- #GGSB: Seksualiteit --- #GBIB:IDGP --- 37.03 --- 94 --- Sexual hygiene. Sexual education. Sex life--Geschiedenis van ... --- Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- 392.6 Seksualiteit. Seksueel leven. Concubinaat. Samenwonen. Prostitutie. Erotiek. Seksuele gebruiken. Liefdeskunst --- 613.88(09) Sexual hygiene. Sexual education. Sex life--Geschiedenis van ... --- Sexual hygiene. Sexual education. Sex life--Geschiedenis van .. --- Moraaltheologie (algemeen) --- Seksuele ethiek --- Seksualiteit
Choose an application
In dit boek komen vooreerst algemene beschouwingen over morele en levensbeschouwelijke vorming aan bod. Het tweede deel handelt over religieuze vorming op school, het derde over religieuze communicatie in het kader van (kerkelijk) jongerenwerk. (Bron: covertekst)
Christian education --- Christian education of children --- Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming --- C1 --- ethiek --- handleiding --- onderwijs --- religieuze vorming --- zingeving --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstpedagogiek --- 070891.jpg --- 236.4 --- 433.2 --- 456.8 --- 478.6 --- Catechese --- geloofsopvoeding --- Godsdienst --- godsdienstige opvoeding --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #gsdb11 --- 268 --- Children --- Education, Christian --- Religious education --- Theology, Practical --- Spiritual formation --- Theology --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Morele- en religieuze opvoeding --- Vormingsgebieden --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Study and teaching --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek --- godsdienst --- godsdienstonderwijs --- jongeren --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
88 p.
Education --- History --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Handboeken en inleidingen. --- History. --- historische pedagogiek --- History of education and educational sciences --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1999 --- 431 --- Geschiedenis van opvoeding ; België --- 450.1 --- Decroly, Ovide --- Fröbel, Friedrich --- Herbart, Friedrich --- Montessori, Maria --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Reformpedagogiek --- Rousseau, Jean-Jacques --- Pedagogie: geschiedenis --- Academic collection --- #GGSB: Pedagogie --- #GSDBP --- #PEDA *013.9 --- 185 Kinderrechten en gezin --- #A9902A --- 431 ) Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- onderwijsgeschiedenis --- opvoedingsgeschiedenis --- pedagogisering --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Historische pedagogie --- 37 <09> --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis --- Overzicht --- Provincie West-Vlaanderen --- Opvoeding --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Pedagogie --- Education - Belgium - History
Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|